reede, 8. jaanuar 2010

Kohupiima-vahukoore kook küpsisepõhjal

































Põhi:
2 pakki Selga küpsiseid
200g võid sulatatud
Kate:
4 dl vahukoort
400g vanilli kohupiimakreemi
4 spl suhkrut
5-6 tl (20g) zelatiini
1dl vett
marju või moosi sisse panemiseks
ja peale kaunistuseks marju
Õpetus:
Purusta küpsised ja sega sulatatud võiga. Võta lahikäiv ümmargune 26 või 28 cm vorm,mis on küpsetuspaberiga alt ja külgedelt voodertatud. Aja küpsisesegu põhjale ja külgedele vajutades laiali ja lase külmkapis seista kuni valmistad katte. Valmista zelatiin vastavalt pakil olevale õpetusele,mina teen nii,et panen zelatiini keedetud sooja vette ja segan ja lasen jahtuda. Vahusta vahukoor suhkruga vahuks ja lisa kohupiimakreem,sega mikseriga ja lisa zelatiiniga vedelik mikserdamise ajal,siis läheb hästi segamini. Võta põhi välja ja pane soovi korral põhjale toormoosi või marju, vala segu peale ja aja laiali. Peale võid kohe panna marju,siis vajuvad natuke sisse, võid ka pärast.Lase külmkapis seista vähemalt 4 tundi kuni üle öö.
Nipid: Kasutan küpsiste purustamiseks väikest taignarulli; võib ka köögikombainiga proovida. Algses retseptis on võid 175g, aga minu meelest jäi väheks sellest. Põhjale olen riivitud sidruni ja apelsini koort pannud ja natuke nende mahla ka. Kohupiimakreemi olen ka rohkem pannud; võid ka Creme Bonjouri selle asemel panna,siis pead selle enne ära püreestama. Suhkrut panen vastavalt kui magusat tahan. Sisse olen rosinaid,viinamarju,maasikaid pannud. Peale olen marjadele ka tarretise kihi teinud.

3 kommentaari:

Mia Raven ütles ...

Järgi proovitud-maitstud.
Superhea!!!

efka ütles ...

tundub maitsev. tuleb proovida!

Mia Raven ütles ...

Retsept kadunud!