neljapäev, 21. jaanuar 2010

LEIB!



1 l käesooja vett
rukkijahu niipalju,et on hapukoore paksune
lisa juuretis 4 spl
12 h (max) soojas

vöta ära 4 spl juuretist järgmiseks korraks
4tl soola
100-150 g suhkrut
seemneid (päevalill,körvits,linaseeme, seesam)
jahu nii palju,et jöuab lusikaga segada)

vormid hästi võitada
täita vormid kolmveerandi jagu
märja käega surud servad alla ja pealt silud kumeraks ja sõrmega augud sisse

sooja ahju 60-70 kraadi kerkima 1-2 tundi rätik peale
rätik ära ja ahi täiskuumuse peale 230 kraadi 1 tund (15 minutit)

ahjust välja kohe vormist välja, märja käega patsutada ja linase räti sisse, seisab 1,5-2tundi ........head isu!!!!

* Ise olen teinud ka Kalevi rukkijahu õpetuse järgi, seal veel pärast vaja pärmi lisada, et kerkiks paremini ja suhkrut on ka rohkem. Võib ka nisujahu juurde panna.

* Mul seisab soojas algul põrandakütte peal. Mida kauem seisab seda hapumaks läheb! Ning vormi ära pannes, ei ole rätikut peale pannud, muidu jääb tainas rätiku külge, aga olenb vormist. Saab ka ilma vormita teha, näiteks ise olen teinud,selle väikse ümmarguse panniga,mis Rimist kleepsude eest sai,saba kannatab kuumust. Ning olen ka küpsetus-aparaadiga teinud, aga mulle meeldib ahjus ikka rohkem. Kui panna rohkem jahu siis saab ka ilma vormita pätsid teha, aga pole proovinud.

* Sooja leiba on väga halb lõigata,jääb noa külge kinni ja paistab et on seest nätske,kuid ei ole. Aga sooja on ju hea süüa kohe:) Kui ära jahtub läheb tekstuur õigeks ja hea lõigata. Kui ahjus hakkab pealt liiga pruuniks minema,pane kas foolium või küpsetuspaber peale.

* Ahjust välja võttes olen ka võiga üle määrinud, siis pärast mõnus süüa:)

NB! Juuretist saab minu käest ,aga peab ennem natuke ootama,kui teen leiba ,et siis rohkem ära võtta. Muidu seisab juurestis külmkappis kinniselt päris kaua.



Kommentaare ei ole: